Τρίτη 18 Ιουλίου 2017

Με ρωτάει ο Χριστός: Με αγαπάς πιο πολύ απ όλους;

Ο Χριστός μετά την ανάστασή Του πλησιάζει τον Πέτρο και τον ρωτά τρείς φορές «Με αγαπάς περισσότερο από τους άλλους;».

Στην καρδιά του Πέτρου υπήρχε μια μεγάλη πληγή. Εκείνος είχε προδώσει πάρα τις βεβαιώσεις που έδινε στο Χριστό ότι εκείνος δεν θα τον αρνηθεί.

-Κι αν όλοι οι άλλοι εγώ ποτέ δεν θα σε αρνηθώ. Κι αυτός ο χωρισμός του από τους άλλους τον απομόνωσε και τον έκανε αρνητή.

Είχε κλάψει πολύ ο Πέτρος. Είχε πλύνει τη ψυχή του στη λίμνη των δακρύων και έπρεπε να ξέρει αν ο Κύριος τον συγχώρεσε.

Μετά την ανάστασή του ο Χριστός είπε:
-Να πείτε για το γεγονός της Ανάστασής μου σε όλους αλλά και στον Πέτρο. Αυτή η παρηγορητική φράση του Χριστού έδειχνε πως ο Κύριος δεν το κρατούσε στον Πέτρο και έρχεται τώρα και πάλι να τον ρωτήσει για την καθαρότητα της αγάπης του.

-Με ρωτάς πιο πολύ από όλους.

Ερώτημα όμως και σε όλους μας σαν σπαθί κοφτερό.

Μας ρωτά.

– Με αγαπάτε πιο πολύ από οτιδήποτε; Με αγαπάτε πρίν απ΄όλα; Πιο πολύ κι από τον εαυτό σας; Μήπως βάζετε άλλες αγάπες να σας κλέβουν την καρδιά; Μας ρωτά όλους.

Με ρωτάει και μένα. Τι αγαπάς περισσότερο από Μένα. Ρώτησε τον εαυτό σου. Απάντησε θαρρετά, τώρα δεν μπορείς να κρυφτείς. Είσαι εσύ και η αλήθεια σου. Το αντέχεις;

Λοιπόν…

Ναί αγαπώ άλλα πράγματα περισσότερο από Εκείνον. Έχω δώσει καρδιά σε ιδέες, σε μορφώματα, σε ανθρώπους ξένους και δικούς, σε πράγματα ευτελή και ακριβά,σε πάθη. Και τέλος στον εαυτό μου. Και κάθε κομμάτι που δίνω την καρδιά μου, μου κλέβει καρδιά και από εκεί που θα έπρεπε να δίνω.

Και μετά όταν γοητεύομαι από τις αγάπες μου απογοητεύομαι φρικτά.

Με αγαπάς πιο πολύ απ όλους; Με ρωτάει ο Χριστός.

Και μετά γιατί να με ρωτά αφού το ξέρει; Μήπως με ρωτά για να ρωτήσω εγώ τη ψυχή μου και να το καταλάβω. Μήπως με ρωτά για να βρεθώ μόνος χωρίς δεκανίκια για να κρατηθώ μόνο σε Κείνον.

π. Εφραίμ Παναούσης


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...